مقالات سایت در این قسمت قرار میگیرد
جهت چاپ و حک اطلاعات تبلیغاتی مخاطب ، انواع چاپهای مختلف را نسبت به نوع هدیه و جنس محل چاپ اطلاعات تبلیغاتی میتوان پیشنهاد داد.
بطور مثال برروی خودکار های تبلیغاتی ، چاپ های تامپو و لیزر و فلت قابل اجرا بوده که بسته به نوع خودکار قابل اجرا میباشد.
1-چاپ تامپو:
با استفاده از پدهای مخصوص قابلیت چاپ رنگی یرروی سطوح محدب و مقعر را امکان پذیر میسازد.
2-چاپ سیلک:
چاپ رنگی برروی سطوح صاف با استفاده از شابلون.
3-چاپ طلاکوب و داغ کوب:
چاپ برروی سطوح با استفاده از کلیشه و نوار طلا (طلاکوب) یا بدون نوار(داغ کوب) میگویند.
راهنمای استفاده از جستجوی پیشرفته هدایا
محل قرار گیری :
جستجوی پیشرفته هدایا در صفحه اصلی سایت و سمت راست صفحه و متمایل به بالا قرار دارد.
ظ
انواع جستجو در جستجوی پیشرفته هدایا:
جستجوی قیمت:
1- از طریق تایپ دستی: در این جستجو دو قسمت مستطیل شک داریم که به ترتیب از راست پایین ترین قیمت و بعدی بالاترین قیمت هدایای تبلیغاتی موجود در سایت رو به شما نشان میدهند.
شما میتوانید قیمت دلخواه خود را از پایین ترین قیمت تا سقف قیمت درخواستی خودتان در این مستطیل ها تایپ کنید،ابتدا مستطیل قیمت پایین که به مجرد تایپ ،سیستم سرچ بطور اتوماتیک یا با فشار دادن دکمه اینتر جستجوی شما را انجام میدهد و سپس مستطیل دوم و سقف قیمت را تعیین بفرمایید و با فشار دادن دکمه اینتر جستجوی شما کامل خواهد شد
2-از طریق ولوم تعیین شده:شما میتوانید به راحتی از طریق ولوم تعبیه شده در قسمت جستجو و با حرکت دادن هر دو سر ولوم سقف قیمت خود را تعیین و جستجوی خود را به راحتی انجام دهید.
جستجوی رنگ:
رنگ دلخواه و یا تشکیلاتی مجموعه خودتان را انتخاب و کالاهای هم رنگ و یا دارای رنگ مورد نظرتان را به راحتی بیابید.با کلیک کردن مربع کنار عنوان رنگ(1) ، بطور اتوماتیک تمام محصولات همرنگ برای شما نمایش داده میشود.
اسکرول قرار گرفته در کنار صفحه(2) را برای نمایش رنگهای بیشتر بالا و پایین ببرید.
جستجوی تولیدکنندگان:
اگر بدنبال برند خاصی میگردید،بوسیله این جستجو به راحتی با کلیک کردن مربع کنار عنوان تولیدکننده مورد نظرتان(1) ، بطور اتوماتیک تمام محصولات مربوط به آن برند برای شما نمایش داده میشود.
اسکرول قرار گرفته در کنار صفحه(2) را برای نمایش تولیدکنندگان بیشتر بالا و پایین ببرید.
راهنمای استفاده از بخش دوم جستجوی پیشرفته هدایا
محل قرار گیری :
بخش دوم جستجوی پیشرفته هدایا در صفحه های داخلی هدایا و سمت راست صفحه و متمایل به بالا قرار دارد.در این راهنما از صفحه مربوط به فلش مموری استفاده میکنیم
انواع جستجو در بخش بعدی جستجوی پیشرفته:
در بخش بعدی جستجوی پیشرفته، آیکون های جستجوی قیمت و رنگ و تولیدکننده محصولات (که در بالا توضیح داده شد) به مانند بخش اول مجددا قرار داده شده است
در این جستجو، نسبت به مشخصات و نحوه رتبه بندی کالا ،آیکون های تخصصی تری برای جستجوی دقیقتر اضافه میگردد.
بطور مثال در دسنه بندی فلش مموری ، جهت یافتن فلش مموری مورد نظر ، علاوه بر قیمت و رنگ و تولید کننده ، میتوانیم از ظرفیت فلش ، نوع پورت فلش ، نحوه عملکرد فلش،جنس فلش و غیره جهت سهولت در جستجو استفاده کرد.
فلش مموری و یا همان FLASH MEMORY از جمله هدایای هوشمند و موثر در زمینه تبلیغات می باشد. فلش های موجود در هدایای تبلیغاتی رادان هدیه قابلیت چاپ و ارائه با انواع جعبه تکی را نیز دارند.
در واقع انتقال اطلاعات، امروزه با استفاده از فلش مموری ها بسیار آسان تر شده و همین امر باعث استقبال مصرف کنندگان و مخاطبین به آنها گردیده و این هدیه تبلیغاتی را محبوب کرده است.
شما می توانید با استفاده از این هدیه ارزشمند، تبلیغات خود را به مخاطبان خود رسانده و بازار کسب و کار خود را توسعه دهید.
این استقبال از فلش مموری تبلیغاتی نه تنها باعث پیشرفت سریع در تکنولوژی بکار رفته در آنها شده، بلکه باعث ایجاد تنوع بسیار از لحاظ جنس بدنه، رنگ، شکل، ابعاد و نحوه استفاده از آنها گردیده است.
بدین منظور، هدایای تبلیغاتی رادان هدیه، سعی در ارائه انواع فلش مموری های موجود در بازار هدایای تبلیغاتی را داشته و در این راستا انواع مختلفی از آنها را گردآوری نموده است.
فلش ها را از لحاظ جنس بدنه به انواع زیر می توان طبقه بندی نمود:
همچنین فلش مموری ها را از لحاظ طرح و نحوه کاربری به انواع
می توان تقسیم بندی نمود.
وبالاخره اینکه از لحاظ تکنولوژی بکار رفته در آنها به ورژن های USB2-USB3-USB3.1 و OTG
و تایپ و نوع USB TYPE A و USB TYPE C رده بندی کرده اند.
در فلش مموری ها نحوه چاپ تبلیغات برروی سطح آنها نیز بسیار مهم می باشد. در واقع نسبت به جنس و شکل بدنه فلش مموری، انواع چاپ تبلیغاتی برروی آن امکان پذیر است از جمله:
برای سفارش فلش مموری تبلیغاتی خود با ما تماس بگیرید.
فلش مموری تبلیغاتی جزو هدایای تبلیغاتی مناسب برای کسانی است که به تبلیغات در کسب و کار خود اهمیت می دهند. با توجه به این که ما در این سایت اقدام به فروش انواع هدایای تبلیغاتی از جمله فلش مموری کرده ایم؛ لذا وظیفه خود می دانیم تا اطلاعات تکمیلی درباره خرید فلش مموری تبلیغاتی را برای شما بیان کنیم.
اگر برای خرید فلش مموری به فروشگاه ها رفته و با دو فلش مشابه از یک برند اما با قیمت های متفاوت روبرو شدید، اصلا تعجب نکنید. این تفاوت قیمت به تفاوت کیفیت ساختار فلش مموری بر می گردد.
به خاطر داشته باشید که سرعت فلش مموری که خریداری می کنید به دو چیز بر می گردد.
همان طور که می دانید فلش های با پورت USB 3.0 خیلی سریع تر از فلش های نسل دوم می باشند اما استاندارد ساخت فلش ها این گونه است که فلش مموری های نسل سوم از پورت های نسل دوم نیز پشتیبانی می کند. اگر فلش شما از نسل سوم است اما پورت کامپیوترتان USB 2 می باشد، باید بدانید که سرعت انتقال اطلاعات به اندازه همان سری نسل سوم می باشد.
سرعت انتقال اطلاعات در نسل سوم فلش مموری ها حدود 100 مگابایت بر ثانیه می باشد و این در حال است که این سرعت در فلش های نسل دوم به 15 مگابایت بر ثانیه کاهش می یابد.
اما دلیل دومی که بر سرعت فلش مموری تاثیر می گذارد، نوع آن و کنترلری است که در آن به کار گرفته شده است.
بهترین فلش مموری تبلیغاتی از بین آن هایی که مشابه هم هستند، فلشی است که دارای کنترلر پیشرفته تر و حافظه با کیفیت تر می باشد. از آن جایی که فلش مموری با ساختار ارزان تر به خوبی نوع بهتر آن نیست؛ بنابراین منتظر انتقال و ذخیره سازی بهتر اطلاعات نیز نباشید.
پس هنگامی که برای خرید فلش مموری می خواهید تصمیم بگیرید، سعی کنید این موارد را نیز در نظر گرفته تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
در پست پیش گفتیم که فلش مموری تبلیغاتی می تواند یک هدایای تبلیغاتی مناسب برای مشتریان و عزیزان شما باشد و سه نکته مهم در مورد بهترین انتخاب در خرید فلش مموری تبلیغاتی گفته شد. اولین موردی که باید به آن توجه داشت، ظرفیت فلش مموری است که در پست پیش مفصل به توضیح آن پرداختیم. در این پست نکات دیگری در انتخاب فلش را برای شما آماده کرده ایم.
سرعت انتقال اطلاعات در فلش بر اساس MB/sec (مگا بایت بر ثانیه) طراحی می شود. اکثر شرکت های سازنده فلش مموری ها هم سرعت انتقال را بر همین اساس طراحی می کنند. اما این اصطلاح به چه معناست؟
در واقع به سرعت بازیابی و نوشتن اطلاعات در فلش گفته می شود و بیشتر فلش ها دو لیست از سرعت به صورت جداگانه دارند:
پس در زمان خرید فلش مموری تبلیغاتی خود به این نکته نیز توجه داشته باشید که هر چه سرعت فلش بالاتر باشد، از کیفیت بالاتری برخوردار می شود.
تکنولوژی فلش مموری ها از از زمان ایجاد آن ها یعنی قرن 21 مدام در حال توسعه می باشد و خیلی از آن ها به خاطر افزایش ظرفیت و خیلی دیگر به خاطر بالا بردن سرعت انتقال داده ها در ورژن های بالاتری طراحی شدند؛ بنابراین پورت USB جدیدتری نیز به بازار عرضه شد. در ادامه می توانید نسل های مختلف فلش مموری ها را مشاهده نمایید.
اولی نسل فلش مموری ها در سال 2000 به بازار اقتصادی عرضه شد و تنها چند مگا بایت ظرفیت داشت. این نسل از فلش ها بیشتر به جهت قابل حمل بودنشان مهم بودند.
نسل دوم به جهت افزایش سرعت و ظرفیت فلش طراحی و ساخته شد. ظرفیت قابل استفاده در این نسل از مگا بایت به گیگا بایت ارتقا پیدا کرد و سرعت انتقال داده ها نیز تقریبا 20 برابر نسل اول شد.
این نسل نیز از نظر ظرفیت افزایش چشمگیری داشت و سرعت آن تقریبا 10 برابر نسل دوم است.
بنابراین باید در انتخاب نسل فلش مموری ها نیز دقت لازم را به عمل آوریم. به جز این سه نکته، نکات دیگری مثل قیمت و طراحی بدنه نیز حتما برای خرید فلش مموری مهم خواهد بود. این که شما از بین هدایای تبلیغاتی، فلش را انتخاب کرده اید به این معنی است که برای افراد مهمی می خواهید هدیه تهیه کنید. فلش ها نیز در قیمت های متفاوتی در بازار وجود دارند که انتخاب شما را کمی گسترده تر می کنند. همچنین خرید فلش برای یک خانم یا آقا و با توجه به سن ایشان کمی متفاوت می تواند باشد که همه این ها به سلیقه شما نیز بر می گردد.
در هر حال اگر برای هدیه تبلیغاتی خود تصمیم گرفته اید فلش مموری تبلیغاتی را انتخاب کنید، می توانید با توجه به نکات بالا بهترین انتخاب را داشته باشید.
فلش مموری تبلیغاتی می تواند یک هدیه تبلیغاتی مناسب برای دانش آموزان، حرفه ای های کسب و کار و هر فرد دیگری که نیاز به پشتیبان گیری و یا جا به جا کردن اطلاعات خود دارند، می باشد. فلش مموری ها جزو وسایل ذخیره سازی قدرتمند و سریعی به شمار می روند که اکثر ما به آن ها نیاز داریم؛ بنابراین می تواند جزو بهترین هدایای تبلیغاتی باشد. در این مقاله سعی بر این داریم تا به شما نکاتی را برای راهنمایی خرید فلش مموری آموزش دهیم.
وقتی برای خرید به فروشگاه ها می روید مسلما با انواع مختلفی از فلش مموری ها روبرو خواهید شد و حتما با این سوال روبرو خواهید شد که کدام برای شما مناسب تر است. انتخاب فلش متناسب با موارد خاصی است که سه مورد زیر از مهمترین مواردی است که شما باید در خرید خود به آن ها دقت داشته باشید.
این موارد جزو مهمترین ها در خرید فلش شما هستند که در ادامه در هر پست، به اختصار راجع به هر کدام توضیحاتی خواهیم داد.
مهمترین سوالی که در ابتدا برای هر خریدار پیش می آید این است که مناسب ترین ظرفیتی که برای خرید مناسب است کدام است. اما جواب این سوال بر می گردد به نیاز هر فرد و برای همین بهتر است نیازهای خود را بسنجید. در صورتی که شما می خواهید برای مشتریان خود هدیه تبلیغاتی بدهید و فلش مموری تبلیغاتی مد نظرتان است، می توانید با توجه به شغل و حرفه آن ها مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید.
بهتر است برای انتخاب یک هدیه مناسب به این نکته توجه کنید که اصولا فایل های مورد استفاده در کار آن ها چقدر حجم لازم دارد. در حال حاضر حجم اکثر فلش ها بر اساس گیگا بایت می باشد. همان طور که می دانید هر گیگا بایت، تقریبا 1 بیلیون بایت، 1 میلیون کیلوبایت یا هزار مگا بایت می باشد. حجم هایی که در بازار برای فلش مموری ها وجود دارد از حدود 4 گیگا بایت تا 256 گیگا بایت می باشد.
همان طور که می دانید، فلش مموری با حجم بالا، یعنی صرف هزینه بسیار بالا؛ بنابراین ممکن است به عنوان هدیه، هزینه گزافی برای شما داشته باشد. ولی اگر هزینه برایتان مهم نیست، برای این که مطمئن شوید فلش با حجم مناسبی انتخاب می کنید بهتر است نگاهی به موارد استفاده فلش با حجم های متفاوت بیندازید:
این نوع فلش ظرفیت ذخیره سازی بسیار کمی دارد و تعداد زیادی فایل با حجم بسیار کم در آن می توان ذخیره نمود. اسناد و فایل های متنی اصولا حجم بسیار کم و حدود 200 مگا بایت را دارند و این به آن معنا می باشد که شما در یک فلش مموری 4 گیگ می توانید صدها فایل متنی را به راحتی ذخیره سازی کنید.
اگر به جز متن، عکس نیز جزو فایل های مهم شما برای جا به جایی و استفاده از فلش است، می توانید از فلش مموری 8 گیگ استفاده نمایید.
اگر فردی که می خواهید به او فلش هدیه دهید مثلا یک گرافیست است که مدام سر و کارش با عکس های با کیفیت و حجم بالاست، ما به شما فلش تبلیغاتی 16 گیگ را پیشنهاد می کنیم. در این صورت می تواند تعداد زیادی عکس با حجم بالا، موزیک، متن و ... را با فلش خود جا به جا کند.
اگر می خواهید برای خرید هدیه تبلیغاتی خود، سنگ تمام بگذارید، فلش مموری 32 گیگ انتخاب مناسبی خواهد بود. در این صورت او به راحتی می تواند انواع فایل های تصویری با کیفیت بالا، فایل صوتی و فایل های با حجم بالا را در آن ذخیره کند.
پس قبل از خرید فلش مموری تبلیغاتی خود، اول ظرفیت مناسب را با توجه به حرفه فرد مورد نظر انتخاب نمایید. برای مطالعه بقیه موارد در راهنمای خرید خود می توانید پست بعدی ما را دنبال کنید.
قلم اسبابی برای نوشتن یا خط کشیدن بوسیله مرکب یا سیالی دیگر، یکی از قدیمی ترین ابزارهای ارتباطی مهم بشر بوده است.
در سراسر تاریخ،مردمان از قلم برای کسب و کار و ثبت اندیشه ها و وقایع زمان خود استفاده میکرده اند.
همه قلم ها اسبابی دارند که روان شدن مرکب را به صورتی مهار شده برروی کاغذ یا مواد دیگر تامین میکند، قلم های قدیمی
را باید برای نوشتن ،پیوسته وارد مرکب میکرد یا در دوات میزد،ولی بیشتر قلم های کنونی مخزنی دارند که مقداری مرکب در خود نگه میدارند.
از انواع قلم میتوان به خودکار و خودنویس و روان نویس اشاره کرد.
خودکار نوک ساچمه ای نوعی از قلم است که در سال 1931 میلادی توسط لاسلو بیرو مجارستانی اختراع گردید.
لاسلو به کمک برادر شیمیدانش،با تغییر غلظت جوهر و قرار دادن نوک ساچمه ای شکل در محفظه ای کوچک در جلوی مخزن جوهر،وسیله ای را اختراع کرد که ما در فارسی بنام خودکار و در انگلیسی بنام BALL POINT PEN (خودکار نوک ساچمه ای) میشناسیم.
نوک ساچمه ای و گلوله ای شکل خودکار بسیار ریز و از جنس تنگستن یا فلز ویا در مواقعی از جنس یاقوت ساخته میشود و با کشیدن نوک برروی کاغذ باعث چرخش ساچمه و تر شدن آن توسط جوهر درون مخزن جوهر و در نتیجه رسیدن جوهر به سطح کاغذ میگردد.
بعد از اختراع خودکار به مرور استفاده از آن جایگزین خودنویس گردید،چون ،احتیاج به پرکردن مکرر مخزن جوهر نداشت.
یک خودکار از سه قسمت اصلی تشکیل شده است،ساچمه در نوک خودکار و محل اتصال به کاغذ و بدنه نگهدارنده ساچمه و مخزن جوهر.
به مرور زمان و به دلیل کارآمدی و استفاده بسیار گسترده از خودکار،این ابزار مایه خلاقیت بعضی افراد شده و تنوع بسیاری در شکل و عملکرد و نوع جنس بکار رفته در آن بوجود آمد،بطور مثال در جنس بدنه خودکار یا رنگ خودکار و یا در ابعاد آن و یا جوهر بکار رفته در خودکار ، تنوع بسیار بوجود آمد.
خودکار فشاری،خودکار کمرپیچ،خودکاردرب دار،خودکار گیره فشاری از جمله انواع تنوع در عملکرد خودکار میباشد.
خودکار پلاستیکی،خودکار فلزی،خودکار چوبی،خودکار چرمی و خودکار بازیافتی از جمله انواع تنوع در جنس بدنه خودکارها میباشند.
تاریخچه و قدمت استفاده از خودکار و لازم و ملزوم بودن آن در ارتباطات اجتماعی و کاری، امروزه این انگیزه را بوجود آورده که میتوان از خودکار بعنوان یک کالای تبلیغاتی موثر استفاده کرد.
خودکار نه تنها ابزار ارتباطی قوی است بلکه میتواند بعنوان یک ابزار تبلیغاتی قوی نیز مورد استفاده قرار گیرد و وظیفه انتقال پیام تبلیغاتی را به مخاطبانمان بخوبی انجام دهد.
خودکار تبلیغاتی, از جمله هدایای تبلیغاتی بسیار متنوع و با ارزش محسوب میگردد ، چرا که مدلهای مختلف خودکارهای تبلیغاتی طرفداران این هدیه تبلیغاتی را مجاب به انتخاب آن میکند
از طرفی خودکار ها از نظر قیمت نیز تنوع بالایی دارند بطور کلی نیاز به نوشتن در هر زمانی امریست بدیهی و تامین این نیاز از طریق ارائه خودکار تبلیغاتی مناسب میتواند تاثیر مثبت برروی مخاطب شما داشته باشد
خودکار های تبلیغاتی از بابت رنگ و عملکرد خودکار نیز تنوع بسیاری دارند بطور مثال خودکار تاچ دار که بعنوان ابزار اشاره برروی صفحات موبایل و تبلت و غیره کاربرد دارند یا خودکار فلش دار از جمله انواع دیگر میباشد که کاربرد ویژه ای دارد و مخاطب را در هر دو نیاز نوشتاری و ذخیره سازی اطلاعات بی نیاز میسازد.
یو اس بی فلش مموری درایو ، اولین بار در سال 1984 توسط دکتر فوجیو ماسوکا در همایش جهانی وسایل الکترونیکی در زمانی که برای شرکت توشیبا کار میکرد معرفی گردید ، این طرح اولیه فلش مموری بعد از چندین سال بررسی و آزمایشات اولیه تبدیل به محصولی قابل ارائه به بازار گردید
در سال 1988 این شرکت اینتل بود که موفق به ارائه نخستین تراشه های تجاری فلش مموری گردید که از اولین الگوهای فلش های NOR بود، فلش مموری شکلی از حافظه پایدار است که از ترکیب حافظه های قدیمی EPROM و حافظه هایی که دو بار قابل پاک شدن هستند E2PROM بوجود آمده است.
فلش مموری های NOR ،نسبتا برای دفعات زیادی قابل برنامه نویسی و پاک شدن بودند تا اینکه شرکت توشیبا بار دیگر تکنولوژی آن را بهبود بخشید و فلش مموری NAND را معرفی کرد.
تکنولوژی فلش NAND در مقایسه با فلش NOR از افزایش میزان تراکم ذخیره سازی و افزایش سرعت خبر میداد و اینکه قطعات NOR گران قیمت بوده و برای تولید حافظه فلش مموری با ظرفیت بالا مقرون بصرفه نبودند ، در انواع NOR امکان آدرس دهی دقیق واحدهای حافظه همچون قطعات حافظه مورد استفاده در RAM کامپیوترها امکان پذیر است و در نوع NAND ، شیوه ذخیره و دسترسی به داده ها شباهت بسیاری به هارد دیسک ها داشته و به همین دلیل شرایط بهتری را برای ذخیره و دسترسی تصادفی به اطلاعات فراهم میاورد.
به این دلیل است که از از انواع فلش مموری NOR در BIOS دستگاها و حافظه فعال گوشی های تلفن همراه استفاده شده و از انواع فلش مموری NAND بعنوان ذخیره ساز و جایگزین هارد دیسکها در دستگاههای قابل حمل مانند دوربین های عکاسی، پخش کننده های موسیقی و غیره استفاده میگردد.
شروع فروش یو اس بی فلش مموری ها،همزمان درسال 2000 توسط دو شرکت TREK و IBM بود ، فلش مموری شرکت TREK بانام ThumbDrive به بازار عرضه شد و فلش مموری شرکت IBM در همان سال با نام تجاری DiskOnKey در امریکای شمالی فروش خود را شروع کرد.
فلش مموری ها رو به نامهای دیگری از جمله : USB drive, USB stick, USB key, USB flash drive نیز مینامند.
بر مبنای قابلیت نگهداری داده ها نوعی دسته بندی وجود دارد که قطعات حافظه را در دو دسته کلی حافظه با توانایی نگهداری داده ها با کمک الکتریسیته و بدون کمک آن قرار میدهد ، یو اس بی فلش مموری درایو در واقع وسیله است که برای نگهداری داده ها نیازی به پشتیبانی نیروی الکتریکی ندارد و بطور معمول قابلیت وصل و جدا سازی به کامپیوتر را داشته و همچنین قابلیت نصب و پاک کردن برنامه های مختلف را برروی حافظه خود به دفعات زیاد را دارد ،در واقع میتوان گفت فلش مموری جایگزین فلاپی دیسک و سی دی شده است.
مزایای استفاده از یو اس بی فلش مموری ها بسبار میباشد از جمله :
عرضه محصولات نرم افزاری یا تبلیغات مورد نیاز (مثلا کاتالوگ و بروشور الکترونیکی) از طریق فلش مموری
داشتن پشتیبان از اطلاعات مهم و حساس در فلش مموری ها
انتقال اطلاعات ما بین انواع دستگاهها از جمله کامپیوتر ، موبایل ، لپ تاپ ، تبلت وغیره از طریق فلش مموری ها
قفل کردن و ایمنی دادن به کامپیوتر ها از طریق نصب نرم افزارهای خاص در فلش مموری ها
و بسیار بسیار کاراییهای دیگر فلش مموری ها که این انگیزه را در ما بوجود میاورد که این وسیله قابل استفاده را بعنوان یک هدیه تبلیغاتی موثر در اختیار مخاطبانمان قرار دهیم.
هدیه، پیشکش یا تحفه چیزی است که آن را بدون انتظار دریافت چیزی دیگر به شخص دیگری تقدیم کنند. هدیه دادن و گرفتن از دیر باز مورد توجه بشریت بوده و به اندازه قدمت انسان،سابقه دارد. در حقیقت هزاران سال است که مردم با به راه انداختن مراسم و جشن های مختلف به یکدیگر هدیه می دهند.
بنابرتحقیقات انجام شده هدیه بخش مهمی از روابط و تعاملات جوامع انسانی را در بر می گیرد و تعریف مشخصی از این روابط ایجاد می کند. هدیه،پیوند بین اعضای خانواده و دوستان حتی طرف های کاری و تجاری را محکم می کند.
افراد وقتی به یکدیگر هدیه می دهند، اول از همه نشان می دهند که برای یکدیگر ارزش قائل هستند و به یکدیگر اهمیت می دهند. همچنین موجب می شود که به یکدیگر بیشتر فکر کنند و توجه نشان دهند. اگرچه مفهوم هدیه دادن در فرهنگ های مختلف گاهی متفاوت است،اما در اصل نشاندهنده توجهی است که افراد به یکدیگر ابراز می کنند.
در دنیای رقابتی امروز، شرکت هایی موفق هستند که بتوانند ارزش های بیشتری برای مشتریان به وجود آورند و بتوانند دلایل بیشتری به مشتریان ارائه کنند تا ان ها را به خرید و ایجاد رابطه بلند مدت با شرکت ترغیب سازند.
شرکت هایی که فلسفه بازاریابی را پذیرفته اند یعنی مشتری و جامعه را مدنظر داشته و محور عمل خود قرار داده اند، در تلاش برای به وجود آوردن و افزایش مداوم ارزش های بیشتری برای مشتریان خود هستند.
یکی از مواری که مورد توجه قرارگرفته و کمک به هردو طرف (مشتری و فروشنده) می نماید، استفاده از هدایای تبلیغاتی است. شاید بشود گفت که هدیه تبلیغاتی یکی از مهمترین عوامل جلب توجه مشتری است که می تواند تاثیر زیادی در به خاطر سپردن محصول و خدمات داشته باشد.
تعریف هدایای تبلیغاتی عبارت است از وسایلی که برند فرد یا شرکت عرضه کننده محصول را در ذهن مشتری حکاکی کند و برای مخاطب یادگار ماندگاری باشد تا خدمات موسسه مذکور را از یاد نبرد.
هدایای تبلیغاتی گستره وسیعی دارند که از خودکار تبلیغاتی و فلش مموری تبلیغاتی گرفته تا کالاهای لوکس در این زمره قرار می گیرند. بنابراین انتخاب صحیح نوع هدیه تبلیغاتی، بکارگیری خلاقیت در طراحی آن و مرتبط بودن آن با محصول یا خدمات مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به این که درصد بسیار بالایی از هدایای تبلیغاتی برای قدردانی از مشتریان یا همکاران بکار رفته و بسیاری از آن ها از این هدایا بطور روزمره استفاده می کنند، ارائه هدیه ای خلاق که مخاطب را به هیجان آورده باعث خوشنودی او و پیدا شدن نگرش مثبت نسبت به تبلیغ کننده در او گردد بسیار مهم است.
بنابرگفته روانشناسان هدیه دادن و گرفتن می تواند برای افراد بسیار مهم باشد و موجب سلامت روح و در نهایت جسم دو طرف شود. بنابراین تبلیغات یا همان هدیه دادن افراد و شرکت ها را در شرایط برد-برد قرار می دهد و احساسات خوشایندی را برای هر دو طرف ایجاد می کند و موجب صمیمیت و در نتیجه امنیت بیشتر می شود.
تبلیغات و یا بهتر بگوییم هدایای تبلیغاتی یک پاسخ هوشمندانه افراد و برندها به محیط به شدت رقابتی برای ممتاز شدن و گستردن خود است. بدین منظور هدایای تبلیغاتی رادان هدیه برآن شد تا مجموعه ای متنوع از هدایای تبلیغاتی را گردآوری ومعرفی نماید.